Hogyan írj hatékony Facebook hirdetést 150 karakterben… vagy kevesebben? - EFFIX: IFKA minősített full service marketing ügynökség - Sopron

Hogyan írj hatékony Facebook hirdetést 150 karakterben… vagy kevesebben?

Tudtad, hogy a Facebookon a felhasználók átlagosan csak 5 másodpercet töltenek el egy hirdetés megtekintésével? Ez azt jelenti, hogy a hirdetőknek mindössze néhány másodperce van arra, hogy felkeltsék a figyelmet és eladják a terméküket vagy szolgáltatásukat. Egy jó Facebook hirdetésnek rövidnek, tömörnek és lényegre törőnek kell lennie. A hirdetéseknek tartalmazniuk kell egy erős felhívást a cselekvésre, amely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy kattintsanak a hirdetésre, vagy végezzenek valamilyen más műveletet. A következőkben megmutatjuk, hogyan írhatsz hatékony Facebook hirdetést 150 karakterben… vagy kevesebben.

A Facebook minden hirdetési cél esetében azt ajánlja, hogy első mondatnak legfeljebb 90 karakteres szöveget használj; a platform gyakran a kisebb képernyőkhöz igazodó szöveget csonkítja még akkor is, ha 90 karakternél kevesebbet írtál. Ezért írás közben mindenképpen használd a hirdetés előnézetét. A legjobb eredmény érdekében az első mondattal próbálj meg 40-90 karakternél maradni. Ez lesz a hook, a horgony, ami…

  1. vagy azonnal ráveszi az olvasót a kattintásra (erre van kisebb esély),
  2. vagy ráveszi őket, hogy elolvassanak egy hosszabb szöveget (erre van nagyobb esélyt).

Célra tarts!

Az egyik legfontosabb alapelv, amelyet szem előtt kell tartanod a Facebook-hirdetésed megírásakor, hogy a szövegnek legyen egy fő célja: például a hirdetésed törzsszövegének arra kell késztetnie az érdeklődőt, hogy kattintson. Ez a feladata. Néha azonban ehhez a feladathoz az átlagosnál több szövegre van szükség.

Csakhogy, ahhoz, hogy hosszabb szöveget is el tudj adni a felhasználóknak, először meg kell találnod azt a horgot, ami ráveszi a felhasználót a tovább olvasásra. De mi kell ahhoz, hogy a horgod elérje a célját?

  • Veszekedj! Kezdd a szövegedet azzal, hogy az ellenkezőjét mondod annak, amit az emberek igaznak hisznek.
  • Zavard meg az elvárásokat egy közhely megváltoztatásával. Egy pékség például így hirdette magát: Aki korán kel, isteni kakaóscsigát lel.
  • Gondolkoztass el a „Mi lenne, ha?” szófordulattal: Mi lenne, ha a vágás előtt láthatnád magad az új frizuráddal?
  • Kezdj statisztikával: A könyvelők 87%-a rosszul tudja ezt az adószabályt
  • Ölj meg valamit: A Facebook posztolás halott – Íme, az új uralkodó!
  • Légy őszinte: Gyűlölni fogtok ezért, de…

Miután megtaláltad a tökéletes horgot, a feladatod az lesz, hogy végig kísérd a potenciális ügyfelet a horogtól a CTA-hoz (kattintáshoz) vezető úton. A kérdés már csak az, hogy milyen hosszú lesz ez az út.

Minél drágább a terméked, annál hosszabb a hirdetésed

A Facebook hirdetések szövegének hossza számos tényezőtől függ, például a célközönségtől, a terméktől vagy szolgáltatástól, a marketingstratégiától. Általánosságban elmondható, hogy a rövidebb szövegek hatékonyabbak a Facebookon, mivel a felhasználók átlagosan csak 5 másodpercet töltenek el egy hirdetés megtekintésével.

A rövid hirdetésszöveg előnyei:

  • felkelti a felhasználók figyelmét és érdeklődését,
  • könnyen olvasható és értelmezhető,
  • könnyen megjegyezhető,
  • könnyen megosztható másokkal.

A rövid hirdetésszöveg hátrányai:

  • nem tudsz átadni minden szükséges információt,
  • nehezebben ismer magára a szövegben a célközönséged.

Amikor érdemes rövid hirdetésszöveget írni:

  • fiatal a célpiacod közönsége – ők ugyanis rövidebb tartalmakhoz szoktak,
  • ha a terméked vagy szolgáltatásod egyszerű és könnyen érthető,
  • ha a marketingstratégiád a figyelemfelkeltésre és a kattintásokra összpontosít.

A hosszabb hirdetésszöveg előnyei:

  • több információt tudsz átadni a termékről vagy szolgáltatásról,
  • jobban a célközönségedre szabhatod a mondandódat,
  • megoszthatsz történeteket és érzelmeket.

A hosszabb hirdetésszöveg hátrányai:

  • nehezebben kelti fel a felhasználók figyelmét,
  • nehezen olvasható és értelmezhető,
  • nehezebb megjegyezni.

Amikor érdemes hosszabb hirdetésszöveget írni:

  • ha drágább a terméked, de nem túl attraktív ahhoz, hogy egy fotóval eladd,
  • ha a célközönséged érdeklődik a terméked vagy szolgáltatásod iránt,
  • ha a terméked vagy szolgáltatásod összetett és/vagy nehezen érthető,
  • ha a marketingstratégiád a tudatosság növelésére és az értékesítésre összpontosít.

Klikk a lelke mindennek

Természetesen a legjobb módja annak, hogy eldöntsd, hogy rövid vagy hosszabb hirdetésszöveget írj, az, hogy teszteld a különböző lehetőségeket. Próbálj ki különböző szövegeket és figyeld meg, hogy melyik hoz jobb eredményeket.

Ha egy céloldalra akarod küldeni az érdeklődődet, a rövid szöveg a jó választás. Ez a verzió ne akarjon többet, mint amire született: adja el a kattintást. Aztán csináld a nehéz munkát a landing oldalon.

De ha azt akarod, hogy a hirdetésed azonnal eladjon, akkor érdemes a hosszabb szövegek mellett letenni a voksot. Ha Facebook hirdetéseid menedzseléséhez kreatív tartalmak elkészítéséhez szükség lenne segítségre, vedd fel velünk a kapcsolatot. Lesz pár hatékony ötletünk.