Így növeld a landing oldalad hatékonyságát
Egy hatékony landing oldal hozzátartozik a sikeres online marketinghez. Lehet az ajánlatod tökéletes, lehetnek a PPC-hirdetéseid svájci óra pontossággal beállítva, de egy jó landing oldal nélkül a legjobb ajánlat is a feledés homályába veszhet. Tudod, hogy mi kell ahhoz, hogy egy landoló oldal hatékony legyen, azaz sorozatosan, alacsony költségen hozza az érdeklődőket? Ezt vizsgáljuk meg a következőkben, tarts velünk hasznos tippekért.
Alapvetően egy meggyőző landing oldaltól nem várunk sokat: ragadja meg a látogatók figyelmét, illetve vegye rá őket arra, hogy elvégezzék azokat a dolgokat, amiket szeretnénk, hogy elvégezzenek: feliratkozás, teszt kitöltése, próbavásárlás, szolgáltatás kipróbálása stb. Mi kell ahhoz, hogy ezt a célt elérjük? Mindössze pár logikus lépés…
Egyszerű, átlátható felépítés
Az oldal megjelenése, általános felépítése nagy hatással van a landing page hatékonyságára. A landing oldal egyik feladata, hogy a látogató számára a lehető legkönnyebbé tegye a meghatározott cél elérését, ezért fontos, hogy az oldal minden eleme ennek a célnak legyen alárendelve. Legyen szó akár egy űrlap kitöltéséről, próbavásárlásról, vagy éppen hírlevélre való feliratkozásról.
Érdemes tehát okosan használni a színeket és a figyelemfelkeltő képeket. Bizonyos gombszínek, mint például a piros vagy a zöld, növelik a landing oldal konverzióját. Azonban ennél fontosabb, hogy a gomb színe és a háttér között erős kontraszt legyen.
Csak azt tedd rá, amire tényleg szükség van
Ügyelj arra, hogy az oldal egyértelmű legyen, egyszerű navigációval és zavaró tényezők (például felugró ablakok) nélkül is hatékonyan működjön. Egy jó landing oldal minden szükséges információt megad ahhoz, hogy a látogatókat feliratkozásra ösztönözze, de semmi többet. A túl sok információ elrettentheti a látogatókat, ezért csak annyi tájékoztatást adj, amely a felhasználókat a cél felé vezeti.
Vedd figyelembe, hogy milyen kulcsfontosságú információkat kell a látogatók közvetlen látóterében. A legtöbb látogató természetesen tudja, hogy további információkért lejjebb görgethet, ezért ne félj alaposabb leírásokat elhelyezni a landing page lenti részében. A jó céloldaltervezés fenntartja a tiszta és vonzó vizuális benyomást, miközben nem tolakodó módon lehetővé teszi a látogatók számára a kívánt információk begyűjtését.
Jó ajánlat a jó helyen
Egy jó landing page ajánlata erős, illetve fontos, hogy az oldal világos és tömör megfogalmazásban elmagyarázza, miért értékes az adott ajánlat. Ezt az ajánlatot érdemes kiemelni a címben, az alcímekben, valamint a törzsszövegben is.
Ne feledd, hogy körülbelül 8 másodperced van arra, hogy meggyőzd a felhasználókat arról, hogy ajánlatoddal érdemes élni, ezért elengedhetetlen, hogy az világos, meggyőző és azonnal befogadható legyen.
A bizalmi faktor erősítése
A legjobb landing oldalak bőségesen használnak különféle bizalmi elemeket, amelyekkel jelezheted a látogatóknak, hogy az ajánlat egy megbízható cégtől, személytől érkezik. Ilyen bizalmi elem lehet például egy vélemény, statisztika, képek a vezetőkről. Ráadásul ma már az úgynevezett „Tetszik” számlálókkal is növelhető a bizalmi faktor, amelyek a különböző közösségi médiaoldalakról érkező kedvelők révén az adott cég vagy személy népszerűségét mutatják meg.
Érdemes lehet még kitenni korábbi elismerések pecsétjét, valamint ismertebb márkákkal való együttműködés esetén azok logóját.
Kevés kérdés az űrlapon
Amikor egy felhasználó meglátogatja az oldaladat, online marketingesként, cégvezetőként, tulajdonosként természetesen a lehető legtöbb adatot szeretnéd begyűjteni tőle. Egy jó céloldal létrehozásakor azonban a kevesebb sokszor több. Rendkívül fontos, hogy a felhasználókat a lehető legkevesebb űrlapmező kitöltésére kérjük. Minél több mezőt kérsz a látogatótól, annál kisebb az esélye annak, hogy kitölti az űrlapot. Ha tehát a konverzióhoz űrlapra van szükség, csak a legszükségesebbeket kérdezd.
A legtöbb felhasználó nem bánja, ha megadja a nevét és az e-mail címét, de ha telefonszámot vagy születési dátumot kérünk tőlük, a lemorzsolódási arány 50%-ra is ugorhat. Több adat elkérésére megoldás lehet, ha felajánlasz valami pluszt a telefonszám, egyéb adatok elkéréséért. Egy ajándékot, egy tanulmányt vagy árengedményt.
Több célcsoport, több landing oldal
Ha úgy érzed az ajánlatod kiváló, és a népszerűsítése is remekül halad, akkor érdemes lehet a konverzió hatékonyságán szegmentálással emelni. Ha megoldható, akkor a céloldalaidat igazítsd a különböző célközönségekhez. Az a felhasználó, aki egy Facebook- vagy Instagram- bejegyzésből érkezik a céloldalára, egészen más, mint az a felhasználó, aki egy PPC-hirdetésből vagy a havi hírlevelében található linkről kattint a céloldaladra.
Hirdetésekkel kompatibilis landing oldal
Egy landing oldal hatékonysága radikálisan növelhető azzal, ha az oldal szövegezése nagyban megegyezik a hirdetések szövegezésével. Az azonos nyelvezet és kulcskifejezések ismétlése megnyugtatja a látogatókat, hogy jó úton járnak.
Teszt, teszt és teszt
A jó landing oldalak utolsó ismertetőjegye a tesztelés. Egy hatékony landing page egyszerűen nem hozható létre alapos mennyiségű tesztelés nélkül. A tesztelés és az eredmények nyomon követése elengedhetetlen ahhoz, hogy lássuk, hol jó, hol kevésbé jó az oldalunk, min érdemes javítanunk.
Ha leadgyűjtő kampányt tervezel és ahhoz szükséged lenne ötletekre, marketingtámogatásra, landing oldalra, vagy akár egy teljes kampány levezénylésére, akkor keresd bátran az EFFIX-Marketing Csapatát, mi mindenben segítünk.