Hogyan írj hatékony Facebook hirdetést 150 karakterben… vagy kevesebben?
Tudtad, hogy a Facebookon a felhasználók átlagosan csak 5 másodpercet töltenek el egy hirdetés megtekintésével? Ez azt jelenti, hogy a hirdetőknek mindössze néhány másodperce van arra, hogy felkeltsék a figyelmet és eladják a terméküket vagy szolgáltatásukat. Egy jó Facebook hirdetésnek rövidnek, tömörnek és lényegre törőnek kell lennie. A hirdetéseknek tartalmazniuk kell egy erős felhívást a cselekvésre, amely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy kattintsanak a hirdetésre, vagy végezzenek valamilyen más műveletet. A következőkben megmutatjuk, hogyan írhatsz hatékony Facebook hirdetést 150 karakterben… vagy kevesebben.
A Facebook minden hirdetési cél esetében azt ajánlja, hogy első mondatnak legfeljebb 90 karakteres szöveget használj; a platform gyakran a kisebb képernyőkhöz igazodó szöveget csonkítja még akkor is, ha 90 karakternél kevesebbet írtál. Ezért írás közben mindenképpen használd a hirdetés előnézetét. A legjobb eredmény érdekében az első mondattal próbálj meg 40-90 karakternél maradni. Ez lesz a hook, a horgony, ami…
- vagy azonnal ráveszi az olvasót a kattintásra (erre van kisebb esély),
- vagy ráveszi őket, hogy elolvassanak egy hosszabb szöveget (erre van nagyobb esélyt).
Célra tarts!
Az egyik legfontosabb alapelv, amelyet szem előtt kell tartanod a Facebook-hirdetésed megírásakor, hogy a szövegnek legyen egy fő célja: például a hirdetésed törzsszövegének arra kell késztetnie az érdeklődőt, hogy kattintson. Ez a feladata. Néha azonban ehhez a feladathoz az átlagosnál több szövegre van szükség.
Csakhogy, ahhoz, hogy hosszabb szöveget is el tudj adni a felhasználóknak, először meg kell találnod azt a horgot, ami ráveszi a felhasználót a tovább olvasásra. De mi kell ahhoz, hogy a horgod elérje a célját?
- Veszekedj! Kezdd a szövegedet azzal, hogy az ellenkezőjét mondod annak, amit az emberek igaznak hisznek.
- Zavard meg az elvárásokat egy közhely megváltoztatásával. Egy pékség például így hirdette magát: Aki korán kel, isteni kakaóscsigát lel.
- Gondolkoztass el a „Mi lenne, ha?” szófordulattal: Mi lenne, ha a vágás előtt láthatnád magad az új frizuráddal?
- Kezdj statisztikával: A könyvelők 87%-a rosszul tudja ezt az adószabályt
- Ölj meg valamit: A Facebook posztolás halott – Íme, az új uralkodó!
- Légy őszinte: Gyűlölni fogtok ezért, de…
Miután megtaláltad a tökéletes horgot, a feladatod az lesz, hogy végig kísérd a potenciális ügyfelet a horogtól a CTA-hoz (kattintáshoz) vezető úton. A kérdés már csak az, hogy milyen hosszú lesz ez az út.
Minél drágább a terméked, annál hosszabb a hirdetésed
A Facebook hirdetések szövegének hossza számos tényezőtől függ, például a célközönségtől, a terméktől vagy szolgáltatástól, a marketingstratégiától. Általánosságban elmondható, hogy a rövidebb szövegek hatékonyabbak a Facebookon, mivel a felhasználók átlagosan csak 5 másodpercet töltenek el egy hirdetés megtekintésével.
A rövid hirdetésszöveg előnyei:
- felkelti a felhasználók figyelmét és érdeklődését,
- könnyen olvasható és értelmezhető,
- könnyen megjegyezhető,
- könnyen megosztható másokkal.
A rövid hirdetésszöveg hátrányai:
- nem tudsz átadni minden szükséges információt,
- nehezebben ismer magára a szövegben a célközönséged.
Amikor érdemes rövid hirdetésszöveget írni:
- fiatal a célpiacod közönsége – ők ugyanis rövidebb tartalmakhoz szoktak,
- ha a terméked vagy szolgáltatásod egyszerű és könnyen érthető,
- ha a marketingstratégiád a figyelemfelkeltésre és a kattintásokra összpontosít.
A hosszabb hirdetésszöveg előnyei:
- több információt tudsz átadni a termékről vagy szolgáltatásról,
- jobban a célközönségedre szabhatod a mondandódat,
- megoszthatsz történeteket és érzelmeket.
A hosszabb hirdetésszöveg hátrányai:
- nehezebben kelti fel a felhasználók figyelmét,
- nehezen olvasható és értelmezhető,
- nehezebb megjegyezni.
Amikor érdemes hosszabb hirdetésszöveget írni:
- ha drágább a terméked, de nem túl attraktív ahhoz, hogy egy fotóval eladd,
- ha a célközönséged érdeklődik a terméked vagy szolgáltatásod iránt,
- ha a terméked vagy szolgáltatásod összetett és/vagy nehezen érthető,
- ha a marketingstratégiád a tudatosság növelésére és az értékesítésre összpontosít.
Klikk a lelke mindennek
Természetesen a legjobb módja annak, hogy eldöntsd, hogy rövid vagy hosszabb hirdetésszöveget írj, az, hogy teszteld a különböző lehetőségeket. Próbálj ki különböző szövegeket és figyeld meg, hogy melyik hoz jobb eredményeket.
Ha egy céloldalra akarod küldeni az érdeklődődet, a rövid szöveg a jó választás. Ez a verzió ne akarjon többet, mint amire született: adja el a kattintást. Aztán csináld a nehéz munkát a landing oldalon.
De ha azt akarod, hogy a hirdetésed azonnal eladjon, akkor érdemes a hosszabb szövegek mellett letenni a voksot. Ha Facebook hirdetéseid menedzseléséhez kreatív tartalmak elkészítéséhez szükség lenne segítségre, vedd fel velünk a kapcsolatot. Lesz pár hatékony ötletünk.