Így változtatja meg a marketinged a Google Analytics 4
Az utóbbi pár hónapban szinte minden megváltozott a marketing világában: a felhasználók viselkedése, a vállalkozások igényei, a marketingben felhasználható eszközök. Az analitika régi megoldásai már nem elég hatékonyak. Nem véletlen, hogy egyre több online platform újít, frissít, átalakít. Ahogy teszi ezt a Google is, most épp az Analytics-szel. Nézzük hát, hogy milyen változásokkal szembesülsz, ha legközelebb belépsz a Google Analytics fiókodba.
Mi is az a Google Analytics 4?
A Google Analytics 4 a Google Analytics legújabb verziója. A szakemberek csak úgy hivatkoznak rá, mint a webanalitika új generációjára, amely lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy minden korábbinál hatékonyabban elemezzék egy-egy weboldal legfontosabb mérőszámait, amelyekből aztán olyan következtetéseket tudnak levonni, amely egy jóval eredményesebb online marketinghez vezet.
A Google Analytics 4 ugyanis több platformon keresztül követi az ügyfél teljes útvonalát, és az AI és a gépi tanulás segítségével részletesebb betekintést nyújt abba, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldaladdal.
Mi a különbség a Google Analytics 4 és a korábbi Analytics között?
Míg korábban egy klikk a Google keresőjében (például a cikkedre) egy munkamenetnek számított, addig a GA4-et nem különösebben érdeklik ezek a munkamenetek. Őt sokkal jobban lázba hozzák az úgynevezett események. De mit is nevezünk eseménynek a GA4-ben?
Ha például a felhasználó ráklikkel egy linkre, menüre, bármire az oldaladon, azt a GA4 egy eseménynek veszi, és azonnal fel is jegyzi. Az oldalmegtekintéseket és a munkameneteket továbbra is látni fogod, de a feljegyzett eseményeknek hála egy rendkívül hasznos térképet kapsz a honlapod működéséről. Sokkal világosabb lesz, hogy mennyire bonyolult vagy éppen egyszerű felhasználói szemmel. Hogy mennyi akadály van a vásárlások, megrendelések, feliratkozások előtt. Hogy mennyire gyorsan jut el valaki például a vásárlásig.
Egyszerűbb, gyorsabb, hatékonyabb
A Google Analytics 4 tehát leegyszerűsíti az oldalmegtekintések elemzését, és egy rugalmasabb esemény- és paraméterrendszert biztosít. A GA4-ben minden klikk egy esemény, és minden eseménynek lesz egy neve. Oldalmegtekintést is vizsgálhatunk továbbra is, csak azt is úgy, mint egy eseményt. Az oldalmegtekintés fogalma továbbra is létezik tehát, továbbra is használhatod, amikor értelme van, de már nem ezek az alapvető építőelemei az elemzéseknek.
Az eseményfókuszú modell pedig 3 elemből áll. Ezek a következők:
– az események, ami mostantól az elemzések főszereplői
– az eseményparaméterek
– valamint a felhasználói tulajdonok
Ez a 3 elem pedig a feje tetejére állítja a korábbi mérési technikát. Feje tetejére állítja, de szerencsére hatékonyabbá is teszi azt.
Mikor egy felhasználó bármilyen linkre ráklikkel az oldaladon, akkor azt a GA4 egy eseményként rögzíti. Ha ráklikkel ugyanarra a linkre, vagy egy másikra, akkor az egy következő esemény lesz.
Ezeknek az eseményeknek a részleteit aztán az eseményparaméterek rögzítik. Innen fogod tudni például, hogy a felhasználó melyik linkre is klikkelt. Végül a felhasználói tulajdonok megmutatják, hogy az egyes klikkek melyik felhasználótól származnak. Ebből is látszik, hogy bár az oldalmegtekintések továbbra is mérhetőek lesznek, már nem ők lesznek a főszereplők. Ennek oka pedig az, hogy a GA4-ből kinyerhető adatok jóval hatékonyabb elemzést és következtetést biztosítanak a marketingeseknek.
A GA4 tehát jó kezekben fantasztikus segítsége lesz a marketingednek. Kitanulása, megismerése nem különösebben bonyolult, hatása a vevőszerzésedre viszont egészen különleges.