„Az én célcsoportomnak egyszerűn NEM lehet hírlevelezni”… és a megoldás
Ha láttál már bíróságon játszódó filmet, akkor tisztában vagy vele, hogy még a 100 lábon álló vádat is meg lehet dönteni. Csak kell hozzá egy jó ügyvéd. Ahhoz viszont, hogy a hírlevelezés ellen felhozott leggyakoribb okokat megfúrjuk még csak ügyvédbojtárra sem lesz szükségünk.
Az első kifogásom a hírlevél ellen: unalmas a témám
Ez csak nézőpont kérdése. Valaki nagyon jókat tud aludni egy operában, másokat éppen az hoz lázba. De mi most nézzük meg, hogyan tudjuk felkelteni jó alvó barátunkat, ébren tartani és elérni, hogy a következő előadásra már pénztárnyitásra ott legyen.
Vegyünk példának egy faipari gépeket gyártó céget. Az ő piacára írni egy 20 részes érdekfeszítő hírlevél sorozatot nem könnyű feladat. Ilyenkor érdemes megvizsgálni, hogy a célcsoportunk milyen problémákkal küzd meg nap mint nap, és ehhez kell megoldásokat találnunk.
Egy asztalos műhelyben a hónap végén az egekbe szökik az áramdíj, egy bútor elkészítése közben rengeteg selejt keletkezik, a munkák során a gépek sokszor feleslegesen mennek. Ha megtaláltad a célcsoportod számára legsúlyosabb problémákat, akkor már csak a megoldást kell megadnod, és megvan a hírlevél stratégiád váza: Iratkozz fel hírlevelünkre, és megtudod azoknak az asztalos műhelyeknek a 9 titkát, akik havonta X ezer forintot spórolnak csak azzal, hogy gazdaságosabbá teszik munkafolyamataikat…
Aztán itt van az a téma, ami az emberek 99%-a számára unalmas. A pályázatírás. Az önsajnálat helyett ebben az esetben is jobban dönt a cégvezető, ha inkább feltárja célcsoportja problémáit, és keres hozzá könnyen fogyasztható megoldást..
Egy kerékpár üzlet nem csak műszaki segítséget nyújthat a hírleveleiben, de tippeket is adhat biciklitúrákhoz.
Egy étterem pedig saját receptekkel bombázhatja a hírlevelére feliratkozó vendégeit.
Tipp a kezdő lépésekhez: Kérdezd meg néhány vevődet, hogy milyen problémák fogják vissza leginkább, ezek közül mi az, amihez nem ért, amihez számára túl sok kutatómunka kellene. Ha ez megvan, akkor állíts össze egy tematikát, hogy tudd, miről fogsz hétről-hétre beszélni a hírleveledben. Így elkerülheted az ad-hoc hírlevelezés csapdáját.